Wydawca treści Wydawca treści

Certyfikaty

RDLP w Olsztynie posiada certyfikat przyznawany gospodarce leśnej PEFC
 

 

RDLP w Olsztynie otrzymała nowy certyfikat, w wyniku przeprowadzonego audytu wznawiającego certyfikat gospodarki leśnej w systemie PEFC, zakończonego wynikiem pozytywnym. Od dnia 11.08.2023 r., obowiązuje certyfikat PEFC o nr PL20/1447, wystawiony przez SGS Polska Sp. z o. o. 

 
PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification) jest pozarządową, niezależną, międzynarodową organizacją non-profit, która została założona w 1999 r. przez 11 narodowych organizacji PEFC z krajów europejskich. Głównym celem jej powołania jest promocja zrównoważonej gospodarki leśnej poprzez procesy certyfikacyjne wykonywane przez niezależne, wyspecjalizowane jednostki. Dotąd certyfikacji PEFC poddano ponad 200 mln ha lasów na świecie.

 

Materiały do pobrania


Najnowsze aktualności Najnowsze aktualności

Powrót

KUPIMY TWÓJ LAS

KUPIMY TWÓJ LAS

Nadleśnictwo Ciechanów informuje o chęci zakupu lasów oraz gruntów przeznaczonych do zalesienia.

Każdą osobę będącą właścicielem lasu położonego na terenie administrowanym przez Nadleśnictwo Ciechanów (sprawdź to na stronie https://www.bdl.lasy.gov.pl/portal/mapy) prosimy o dostarczenie oferty sprzedaży lasu- w załaczniku. Ofertę można dostarczyć osobiście, przesłać pocztą bądź elektronicznie na adres: ciechanow@olsztyn.lasy.gov.pl.

Następie Nadleśnictwo określa czy zaproponowany do sprzedaży grunt jest wolny od obciążeń. Stan własności nieruchomości jej obciążenia i inne dane ocenimy wg danych zawartych w Elektronicznej Księdze Wieczystej na https://ekw.ms.gov.pl . Upewnij się, że dane tam przedstawione są aktualne. Kolejny aspekt to przydatność w prowadzeniu gospodarki lesnej. 

Jeżeli konieczne będzie dostarczenie dodatkowych dokumentów, poinforumujemy o tym właściciela W przypadku pozytywnego rozpatrzenia oferty sprzedaży wystapimy z prośbą o dostarczenie następujących, aktualnych dokumentów:

  • wypis z ewidencji gruntów,
  • wyrys z mapy ewidencyjnej,
  • zaświadczenie z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
  • porozumienie pomiędzy stronami o pokryciu kosztów wyceny nieruchomości przez rzeczoznawcę majątkowego w razie wycofania się zbywcy z transakcji po zleceniu tej wyceny przez Nadleśnictwo.

Nabycie nieruchomości może dojść  do skutku po uzyskaniu przez Nadleśniczego zgody Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych. W dalszej kolejności Nadleśnictwo zleca wycenę nieruchomości – cena nabycia nie może być wyższa niż  wartość wynikająca z wyceny.

Po uzgodnieniu ceny sprzedaży następuje finalizacja transakcji u notariusza.

Koszty notarialne pokrywa Nadleśnictwo.